środa, 19 lipca 2017

Olej z awokado -> 10 korzyści zdrowotnych



Źródło
1. Zmniejsza poziom "złego cholesterolu" LDL, podwyższa poziom "dobrego cholesterolu".
2. Poprawia zdrowie serca.
3. Poprawia wzrok.
4. Wspomaga wchłanianie ważnych składników odżywczych (szcz. witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E, K).
5. Pomaga w uśmierzeniu objawów zapalenia stawów.
6. Zapobiega chorobom dziąseł.
7. Poprawia kondycję włosów.
8. Poprawia kondycję skóry, wspomaga gojenie ran.
9. Neutralizuje wolne rodniki.
10. Działa przeciwalergicznie (źródło).


Najlepiej kupić olej tłoczony na zimno i najlepiej również spożywać go na zimno. Jak włączyć olej z awokado do diety? Można go dodawać do:
- sałatek i surówek
- past do chleba
- pesto (zamiast oliwy)
- chleba (zamiast masła)
- do koktajli owocowych, warzywnych.


Używam oleju z awokado do sałatek i surówek. Przygotowałam z niego również balsam do ciała. Jest świetny, szybko i skutecznie nawilża skórę. Poza tym, pięknie pachnie i bardzo szybko się wchłania. Jest też wydajny (wystarczy bardzo mała ilość, aby dobrze odżywić skórę). Stosuję go również na twarz (wieczorem).


Masło do ciała i twarzy
(„masło” bo w lodówce tworzy właśnie taką konsystencję, w kontakcie ze skórą szybko staje się płynny)


Składniki:
100 ml oleju z awokado
100 ml oleju kokosowego
5-10 kropel olejku eterycznego 100% (ja użyłam pomarańczowego)


Wszystkie składniki zblendować, przełożyć do słoiczka, zakręcić. Przechowywać w lodówce.
P.S. Można również jako balsamu do ciała użyć samego oleju z awokado.




Avocado oil -> 10 health benefits


1. Reduces LDL, ”the bad cholesterol”, increases HDL, the ”good cholesterol”.
2. Improves heart health.
3. Improves eye health.
4. Enhances absorption of important nutrients (esp. fat-soluable vitamins: A, D, E, K).
5. Helps in reducing symptoms of arthritis.
6. Prevents gum diseases.
7. Improves hair health.
8. Improves skin, enhances wound healing.
9. Neutralizes free radicals.
10. Shows anti-allergic properties (source).


Best if you buy cold-pressed avocado oil and do not heat it. How to include it in your diet? You can add it to:
- salads and raw vegetable salads
- breadspreads
- pesto (instead of olive oil)
- bread (instead of butter)
- fruit or vegetable smoothies.


I use avocado oil for salads and raw vegetable salads. I also used it to prepare body balm. It is great, it quickly and efficiently moisturizes your skin. Besides, it smells beautifully and is quickly absorbed into your skin. It lasts for a very long time (a very small amount is enough to take good care of your skin). I also put this balm on the face (before going to sleep).


Body butter
("butter" because when you keep it in the fridge its consistency is like that of butter, however, it quickly melts when put onto your skin)


Ingredients:
100 ml avocado oil
100 ml coconut oil
5-10 drops essential oil (I used orange essential oil)


Blend all ingredients, place mixture in a small jar, seal. Keep in the fridge.
PS You can also use avocado oil alone as body balm.

sobota, 15 lipca 2017

Deser owocowy ze słonecznikową śmietanką, Gdańsk


Bardzo szybki, pyszny i łatwy deser: śmietanka słonecznikowa z sezonowymi owocami. Najlepiej schłodzić przed podaniem.





Fotorelacja z Gdańska


murale na ścianach bloków (Zaspa)




w Hewelianum, ciekawie i interaktywnie,
zdecydowanie warto odwiedzić





starówka


Awokado (wegańskie bistro), smaczne jedzenie,
też na wynos



ogórkowa (kiszone)

kotlet meksykański, majonez, pure, surówka

red velvet, trochę mdłe, wygląda lepiej


Europejskie Centrum Solidarności,
zdecydowanie warto odwiedzić,
dużo ciekawych informacji,
nawet dla osób nieinteresujących się historią,
bardzo interaktywnie i nowocześnie














Sunflower cream with fruit


A super quick, delicious and easy to make dessert: sunflower cream with fruit. Best if you cool down the dessert before serving.

czwartek, 13 lipca 2017

Letni obiad wegetariański V, Toruń & Malbork


Na zdjęciu: pure ziemniaczane z ulubionym mlekiem, sałata zielona w musztardowym sosie winegret, surówka (seler, jabłko, chrzan, żurawina, biała kapusta, oliwa), bardzo smaczny kotlet kalafiorowy (podpatrzony u Jadłonomii), sos beszamelowy i kiełki rzeżuchy.




Fotorelacja z Torunia (w drodze z Rzeszowa do Gdańska)

starówka i wokół

kto czytał Przekrój, to pewnie rozpoznaje


pomnik piernikarki

zawody strażackie





toruński smok



krzywa wieża




restauracja wegetariańska Ciasna na Podmurnej 17,
bardzo smacznie


kofta twarogowo-jaglana z sosem pomidorowym

pierogi soczewicowe z chutneyem z modrej kapusty






Zamek w Malborku o 5.20 :) (w drodze powrotnej)
  






Vegetarian summer dinner V


In the photo: mash potatoes with favourite milk, lettuce in mustard vinagraitte, raw vegetable salad (celeriac, apples, horseradish, cranberries, white cabbage, olive oil), very tasty cauliflower cutlet (found on Jadłonomia’sblog, if you need translation of this recipe in English, please let me know), béchamel sauce and cress sprouts.