piątek, 24 marca 2017

Zupa fasolowa z suszonymi śliwkami, Co ciekawego w Kauflandzie + ceny


A dziś taka wersja mało popularnej fasolowej. Skusicie się? J


Składniki:
2 szklanki suchej fasoli Piękny Jaś
3-4 łyżki śmietany roślinnej lub zwykłej
2 liście laurowe
3 kulki ziela angielskiego
sól, pieprz
majeranek, lubczyk
kilkanaście suszonych śliwek (można drobno pokroić)


Namocz fasolę na noc. Następnego dnia zalej wodą nieco ponad powierzchnię ziaren, dodaj liście laurowe, ziele angielskie i ugotuj do miękkości. Dodaj śmietanę, dopraw do smaku solą, pieprzem i ziołami (jeśli zupa jest za gęsta dolej więcej wody i ponownie zagotuj). Zblenduj. Przed podaniem udekoruj suszonymi śliwkami.
  



Co ciekawego w Kauflandzie + ceny


- wegetariańska pizza, mój HIT, z reguły takie wynalazki nie są smaczne, ta jest pyszna!!! spróbujcie koniecznie, świetna jakość za naprawdę niską cenę, z ciekawym zastępnikiem mięsa w 2 smakach, skład całkiem ok; w sklepie dostępna również pizza bezglutenowa i bez laktozy





- tofu w różnych wersjach, mój HIT: wędzone, świetna jakość i całkiem spora ilość za taką cenę




- pasty do chleba, mój HIT: pasty na bazie słonecznika, zwł. curry z ananasem, rewelacja! bardzo ciekawe połączenie smaków





- pozostałe, dostępne pasty, tych akurat nie próbowałam




- kiełki na patelnię, mój HIT, bardzo smaczne, szybki pomysł na ciepłe danie: podsmaż kiełki, dodaj pokrojone tofu, podsmaż, można wzbogacić sosem lub kaszą lub zjeść z pieczywem



- mrożonki na zupy-krem, mój HIT, bardzo smaczne, warto czasem mieć w zamrażarce, dostępne w 2 kolorach i smakach: żółte warzywa lub czerwone warzywa, można z nich przyrządzić również zwykłe zupę, bez miksowania warzyw 




- duffinki, czyli kulki ziemniaczane, cena: ok. 7 zł, pyszne, choć skład średniawy


- wegańskie wędliny i plastry, parówki i kiełbaski; ogólnie nie jestem fanką mocno przetworzonych produktów sojowych, wyjątkiem są dla mnie wędzone parówki sojowe Polsoji, mój HIT na śniadanie: koniecznie na ciepło, do tego jajko ugotowane na miękko, tost i świeże pomidory




- dania gotowe: lasagne, spaghetti (tych 2 akurat nie próbowałam), wegetariańskie sznycle: dla mnie za słone, jeśli macie wyższą tolerancję na sól, kupujcie śmiało



- "klasyka wegetariańska": kotlety sojowe, racuchy, pure ziemniaczane


- mleko bez laktozy


Inspiracja na posta od Lindy, wegetarianki z kilkunastoletnim stażem:).

AKTUALIZACJA - 27/03/2017 -> jeszcze takie cuda znalazła Linda: wegańskie żelki (rewelacja, pyszne!!!) i krajankę tofu.





produkt na bazie smażonego tofu 99% z morską solą, krojony, solony




White bean soup with dried plums


And today my version of the unpopular white bean soup. Want to try? J


Ingredients:
2 glasses dry big Handsome Johny beans
3-4 tbs plant or regular cream
2 bay leaves
3 allspice grains
salt, black pepper
marjoram, lovage
between ten and twenty dried plums (you can dice tchem thinly if you want)


Soak beans overnight. The next day pour in water, slightly above beans, add bay leaves, allspice grains and cook until soft. Add cream, season to taste with salt, black pepper and herbs (if the soup is too thick, add more water and bring to the boil one more time). Blend. Garnish with a few dried plums before serving.

Brak komentarzy: