środa, 26 listopada 2014

Masło/krem z orzechów nerkowca


Skład: ekologiczne orzechy nerkowca. Firma: Terrasana (Holandia). Dystrybutor: Bio Planet S.A. Cena: ok. 25 zł. Masa netto: 250 g.


Źródło/Source
Masło jest bardzo mdłe i słodkawe, jak dla mnie zbyt bezbarwne w smaku (bo właściwie orzechy nerkowca tak właśnie smakują). Chyba zbyt dużo oczekiwałam, kupując produkt (zwłaszcza, że zasugerowałam się bardzo pochwalnymi opiniami innych). Wg mnie potrzeba kilku dodatków, by przełamać ten słodkawy smak. I tak jadłam masło z nerkowców na chlebie z: kwaśnym i słodko-kwaśnym dżemem, próbowałam też kwaśnych warzyw, jednak nie znalazłam połączenia idealnego. Kto chce wypróbować (a inne orzechy mu też smakują) i nie jest pewien, czy polubi akurat ten produkt, polecam kupić najmniejsze dostępne  opakowanie.


Minusem jest również cena, zdecydowanie za dużo, jak za tak małe opakowanie (ale orzechy nerkowca do najtańszych nie należą, więc to zrozumiałe). Raczej pozostanę wierna masłu z orzechów ziemnych, które bardzo mi smakuje. Również jest delikatne w smaku, jednak w inny sposób. Poza tym dużym plusem jest na pewno jego cena (jest o wiele tańsze niż masło z nerkowców) oraz dostępność (można kupić w zwykłych supermarketach). Krem z nerkowców zamawiałam na życzenie w sklepie ze zdrową żywnością – nie mogłam go znaleźć w żadnym z popularnych hipermarketów, nie mówiąc o zwykłych sklepach spożywczych. 




Cashew butter/breadspread


Ingredients: ecological cashew nuts. Company: Terrasana (Netherlands). Distributor: Bio Planet S.A. Price: ca. PLN 25. Nett weight: 250 g.


The butter has got quite a bland taste and it's a bit sweet. For me, it's too insipid (because cashews actually taste like that). I guess I expected too much when I bought the product (and I think I listened to other people's positive opinions too much).I reckon you need some extra ingredients to break the sweet taste of the breadspread. And so I ate the butter with bread and: sour jam, sweet and sour jam, sour vegetables but I didn't find a perfect combination. If you want to try it (and you also like other nuts) but aren't sure if you'll like this product, I suggest that you should buy the smallest jar available.


Moreover, the price is too high, too. It's definitely too much as for such a small jar (but it's no wonder taking into consideration the price of cashews). I'd rather stick to my peanut butter which I really like. It's got a mild taste, too but it's different. Besides, one of its great advantages is the price (it's much cheaper than the cashew butter) and availability (you can buy it in supermarkets). I ordered this cashew breadspread in a health food store – I couldn't find it in any of the popular hipermarkets, let alone regular grocery stores. 

Brak komentarzy: