wtorek, 29 lipca 2014

Klopsiki z seitanu



Skład: seitan (z mąki pszennej) 69%, płatki owsiane, soja, olej słonecznikowy, mieszanka przypraw, sól morska. Firma: Sun Food. Cena: ok. 6,50 zł. Masa netto: 200g. 

Dałam jeszcze jedną szansę seitanowi (dostałam darmową próbkę), ale kompletnie mi nie podszedł. To właściwie sam gluten (tutaj akurat z domieszką soi i płatków owsianych), więc smakuje jak bułka/chleb. Nie pomaga smażenie ani sos. Płaty seitanu, o których pisałam tutaj były nieco lepsze, ale i tak nie widzę ich w roli kotletów do obiadu. Tym bardziej nie chciałoby mi się robić seitanu od podstaw (wypłukiwać skrobię z mąki) – czaso- i pracochłonna robota, a jest tyle innych i pysznych gotowych dań, np. pulpety w sosie pomidorowym, steki wegetariańskie, bitki wegetariańskie, itd.



Seitan balls


Ingredients: seitan (from wheat flour) 69%, oats, soy beans, sunflower oil, seasoning blend, sea salt. Company: Sun Food. Price: PLN 6.5. Nett weight: 200g.

I gave seitan one more chance (got a free sample) but I didn’t like it at all. It’s actually gluten (here with soy and oats), so it tastes like rolls/bread. Neither frying nor sauce do help. The seitan slices I wrote about here were a bit better but I can’t see them as part of my dinner. Also, by any chance would I like to prepare it from the scratch (rinse the starch out of flour) – it’s a time- and labour-consuming job. And there are lots of other delicious convenience foods, e.g. vegetarian meatballs in tomato sauce, vegetarian steaks, vegetarian fried cutlets, etc. 

Brak komentarzy: