wtorek, 10 czerwca 2014

Jaglana panna cotta, giełda staroci i antyków


Okazuje się, że nie tylko ja wpadłam na ten pomysł:). Do gotowania kaszy użyłam wody (robiłam też na samym mleku, lepiej smakowała mi jednak w pierwszej wersji).


Składniki:
½ szklanki kaszy jaglanej
1 i ¼ szklanki wody
1 laska wanilii
2-3 łyżki cukru
sok z cytryny do smaku
sos: 1 szklanka truskawek + ½ łyżeczki mąki kukurydzianej lub po prostu zmiksowane truskawki


Laskę wanilii przekrój wzdłuż na pół, wyskrob miąższ nożem lub łyżeczką, dodaj do garnka (miąższ i laskę wanilii) z wodą i zagotuj. Następnie wrzuć kaszę jaglaną, cukier i gotuj do miękkości. Wszystko zblenduj, dopraw do smaku sokiem z cytryny. Masę przelej, najlepiej do silikonowej formy na muffiny (lub innych małych, silikonowych) i wstaw do lodówki na co najmniej 2 godziny. Po wyjęciu polej sosem i gotowe.

Sos: zblenduj truskawki, zagotuj, dodaj mąkę kukurydzianą, dokładnie wymieszaj, znów doprowadź do wrzenia, nieco ostudź i zblenduj. Sos jest dość gęsty. Komu się nie chce robić takiej wersji, może po prostu zmiksować dowolną ilość truskawek i polać nią deser.


Rzeszowska giełda staroci i antyków odbywa się w każdą drugą niedzielę miesiąca przy ul. Szopena 11 (III LO). Obowiązuje wstęp - 3 zł. Tutaj niedawno otwarty w Rzeszowie sklep, który może zainteresować lubiących podobne klimaty. Moje zdobycze to stare książki kulinarne, kryminał (najlepiej czyta się w lecie) i biografia. 













Millet panna cotta


It turns out I’m not the only one who also came up with this idea:). I used water to boil millet (also tried cooking it in milk but I liked the first version better).


Ingredients:
½ glass millet
1 and ¼ glass water
1 vanilla bean
2-3 tbs sugar
lemon juice to taste
sauce: 1 glass strawberries + ½ ts corn flour or blended/mixed strawberries


Cut the vanilla bean in half lengthwise, remove the seeds with a knife or a teaspoon, add both (the seeds and bean) into water and bring to the boil. Next add millet, sugar and cook until soft. Blend all, season to taste with lemon juice. Place the mixture in a silicone muffin pan (or another small silicone bakeware) and keep it in the fridge for at least 2 hours. After taking out, pour over with the sauce.

Sauce: blend strawberries, bring to the boil, add corn flour, stir thoroughly, bring to the boil again, cool down a bit and blend. The sauce is quite thick. If you, however, don’t feel like preparing the sauce, you can just mix some strawberries and pour it over the dessert.

2 komentarze:

Katarzyna pisze...

Super pomysł! Na pewno zrobię, bo ostatnio ciągle jem truskawki i już mi pomysłów na nie brakuje :)

Patchulia M pisze...

Cześć! Ja też uwielbiam truskawki i w końcu mogę powiedzieć, że w tym sezonie nawet się nimi najadłam:). Kasiu, polecam Ci też przepisy truskawkowe z ostatniego posta "truskawki na 3 sposoby".