środa, 20 lutego 2013

Kotlety z jajek, balet



Kolejne szybkie i łatwe w przygotowaniu danie. Do tego puree ziemniaczane i ogórek kiszony i smaczny obiad gotowy!


Składniki:
3 ugotowane na twardo jajka, pokrojone w drobną kostkę
1 surowe jajko
½ posiekanej cebuli
½ posiekanego pęczka szczypiorku
½ posiekanego pęczka koperku
sól, pieprz
mąka kukurydziana lub bułka tarta do obtoczenia
olej do smażenia


Wymieszaj jajka surowe i ugotowane, zieleninę, cebulę, sól i pieprz. Jeśli masa jest za rzadka, dodaj trochę bułki tartej. Formuj kotleciki, obtaczaj w mące kukurydzianej lub bułce tartej i smaż na złoto na rozgrzanym oleju. Wychodzi 5-6 sztuk. 



Nie jestem miłośniczką baletu. Zdarzyło mi się jednak być z ciekawości na dwóch: Jeziorze Łabędzim i Dziadku do Orzechów. Wrażenia całkiem pozytywne (zdecydowanie pierwsze przedstawienie lepsze), choć abonamentu rocznego na tego rodzaju rozrywkę pewnie bym nie wykupiła. Gala baletowa odbywa się co roku w Filharmonii Podkarpackiej w okolicach stycznia lub lutego. Źródło zdjęć: strona www filharmonii.

Jezioro łabędzie Czajkowskiego, źródło



Egg cutlets


Another quick and easy to make dish. Add mashed potatoes, a gherkin and your tasty dinner is ready!


Ingredients:
3 hard-boiled, finely diced eggs
1 raw egg
½ bunch of finely chopped chives
½ bunch of finely chopped dill
salt, peppr
corn flour or breadcrumbs for coating
oil for frying


Mix raw and hard-boiled eggs, chives, dill, onion, salt and pepper. If mixture isn’t thick enough, add a little breadcrumbs. Form small cutlets, coat them in corn flour or breadcrumbs and fry until golden in hot foil. Makes 5-6 cutlets.

2 komentarze:

JakSmakuje pisze...

Dzięki odświeżeniu tego przepisu i dodaniu do akcji - wpadłam na nie i postanowiłam zrobić :-) I z przekonaniem stwierdzam - że są pyszne! Mojemu synkowi smakowały równie bardzo :-)

Patchulia M pisze...

To się cieszę, że zainspirowałam:).