poniedziałek, 3 grudnia 2012

Mit żelaza i rzeszowska Alternatywa



Niedobór żelaza grozi anemią. Unikniesz jej, jeśli będziesz jeść dużo chleba razowego, płatków owsianych, warzyw strączkowych, orzechów i ziaren, łącząc je z produktami bogatymi w witaminę C, która ułatwia wchłaniania żelaza. Duża ilość żelaza znajduje się również w: pietruszce, pestkach dyni, szpinaku, burakach, pokrzywie. W witaminę C bogate są natomiast: zielona i czerwona papryka, czarna porzeczka, brukselka, kalafior, szpinak, kiwi, pomarańcze, biała i czerwona kapusta, pomidory.

Osoby niejedzące mięsa nie powinny pić więcej niż 3 filiżanki kawy czy herbaty dziennie. Zawarte w nich związki utrudniają przyswajanie żelaza. Dobrym pomysłem jest przyrządzanie koktajli z natką pietruszki.


Koktajl bananowy
Składniki: 2 dojrzałe banany, ½ gruszki, ½ pęczka natki pietruszki, kilka kropel soku z cytryny. Wszystkie składniki miksujemy blenderem i gotowe.

Opracowano w oparciu o: 123.


Kawa latte i piwo orkiszowe w rzeszowskiej Alternatywie



Iron myth


Iron deficiency may cause anemia. You can avoid it, by eating a lot of whole-grain bread, oatmeal, legumes, nuts and seeds, combining them with nutrients rich in vitamin C which enhances iron absorption. High quantities of iron can also be found in: parsley (leaves), pumpkin seeds, spinach, beetroots, nettle. The following are rich in vitamin C: green and red bell pepper, black currant, Brussels sprouts, cauliflower, spinach, kiwi fruit, oranges, white and red cabbage, tomatoes.

Non-meat eaters should not drink more than 3 cups of coffee or tea a day. They contain some compounds which hamper iron absorption. A good idea is to make smoothies with parsley (leaves).


Banana smoothie
Ingredients: 2 ripe bananas, ½ pear, ½ bunch of parsley, lemon juice to taste.
Blend all the ingredients and you can drink your smoothie.

Written on the basis of some articles in Polish (see above).

Brak komentarzy: