sobota, 13 października 2012

Mit białka, Citywok



O dziwo, ludzie, nie potrzebują mięsa w diecie. Nasze organizmy potrafią prawidłowo bez niego funkcjonować. Potwierdzają to najnowsze  badania, m.in. China Study Campbella. Polecam lekturę Nowoczesnych zasad odżywiania.


Zanim jednak zostaniesz wegetarianinem, poradź się lekarza. I pamiętaj: komponuj swój bezmięsny jadłospis według określonych zasad. Tylko wtedy jest to zdrowe i bezpieczne dla twojego organizmu.


Źródło
Pamiętaj o jedzeniu jajek, nabiału i roślin strączkowych. Niekoniecznie w każdym posiłku. Najlepsze połączenia, będące źródłem białka pełnowartościowego, to:
- produkty zbożowe i warzywa strączkowe, np. kromka chleba pełnoziarnistego z pastą fasolową lub fasolka w sosie pomidorowym z brązowym ryżem
- ryż/kasze i ziarna sezamu
- warzywa i ziarna sezamu lub orzechy
- warzywa i kasza jaglana
- warzywa i kukurydza
- chleb pełnoziarnisty z masłem orzechowym
- warzywa i kiełki
- ziemniaki, jajko sadzone, surówka
- musli z jogurtem naturalnym.
Czasami te kombinacje zawierają więcej pełnowartościowego białka niż mięso. Liczy się zatem nie ilość, lecz jakość białek. Źródło.




Źródło
Citywok to pierwsze na Podkarpaciu miejsce typu quality fast: łączy w sobie zalety szybkiej obsługi i slow food. Jedzenie przygotowywane jest w odpowiedni sposób w woku, dzięki czemu nie traci witamin, jest chrupiące i bardzo smaczne.

Citywok indywidualnie skomponujesz swój chiński posiłek. Krok pierwszy to wybór makaronu lub ryżu. Następnie wybierasz dodatki: m.in. pędy bambusa, pieczarki, kiełki sojowe, grzyby shiitake, kasztany wodne, mini kolby kukurydzy, a na koniec sos. Smacznego! 





Protein myth


Surprisingly, people do not need to eat meat. Our bodies can function properly without it. This has already been confirmed by the latest research, among others Campbell’s China study. I recommend his newest book The China Study: The Most Comprehensive Study of Nutrition Ever Conducted And the Startling Implications for Diet, Weight Loss, And Long-term Health.


However, before you decide to become a vegetarian, talk to your doctor. And remember: arrange your non-meat diet according to some rules. Only then is it healthy and safe for your body.



Remember to eat eggs, dairy products and legumes. Not necessarily in every meal. The best combinations, which are a source of complete protein, include:
- whole-grain products and legumes, for example a slice of wholegrain bread with beans spread or beans in tomato sauce with brown rice
- rice/groats and sesame seeds or nuts
- vegetables and millet groats
- vegetables and corn
- whole-grain bread and peanut butter
- vegetables and sprouts
- potatoes, fried egg and salad
- muesli and natural yoghurt.
Sometimes these combinations contain more complete protein than meat. What matters is the quality, not quantity. Source (in Polish).

Brak komentarzy: